Bercerita Tentang Bakal Penyewa

Salam AE.

Boleh tanya sikit? Proper tak bawa potential tenant baru untuk tengok-tengok rumah jika tenant lama masih ada lagi tapi bakal keluar very2 soon. Please advice.

Pandangan AE :

Apa ada hal kalau korang nak bawa prospek korang untuk tengok rumah ketika penyewa sekarang masih lagi menghuni rumah korang. Malah aku rasa dengan cara ini akan lebih menguntungkan korang nanti. Mengambil contoh diri aku sendiri, bila mana ada je prospek yang akan tengok rumah aku akan pastikan terdapat unsur-unsur persahabatan yang terlebih mesra di antara aku dengan penyewa aku yang sedia ada sehinggakan ayat-ayat berikut sering terpacul dari mulut penyewa- penyewa aku :

“Bertuahlah kalau awak dapat tuan rumah macam Abang Meor ni. Selalu ambil tahu tentang kerosakan kat dalam rumah ni. Pendek kata, bukan setakat rupa paras je ensem macam Dato’ K tapi budi pekertinya juga baik macam budak sekolah agama. Kiranya memang terbaik la kalau awak menyewa rumah Abang Meor ni”

Ada iras-iras aku tak?

So, kalau korang jadi bakal penyewa yang sedang tengok rumah, agak-agak sudi tak korang menyewanya selepas mendengar ayat-ayat seperti di atas?

AE : Ayat-ayat di atas bukanlah rekaan semata-mata sebaliknya itulah ayat sebijik-sebijik yang sering diucapkan oleh para penyewa aku.

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge