‘Lunch Date’

Selasa lepas aku berpeluang untuk makan tengahari dengan mortgage advisor aku setelah hampir 2 bulan aku tidak bersua muka dengan beliau dan sesi makan tengahari aku hari tu diserikan lagi dengan berita gembira yang dikhabarkan oleh beliau. Yes, she will be moving back to her previous bank, Bank A setelah hampir setahun beliau meninggalkan Bank tersebut.

Bank A yang telah banyak memberikan kemudahan pinjaman pada aku bolehlah disifatkan sebagai bank yang agak lenient sewaktu memproses dan meluluskan pinjaman aku walaupun aku memiliki begitu banyak liabiliti/hutang di dalam negara. Dengan kemasukan mortgage advisor aku ke sana, maka akan memudahkan lagi urusan pinjaman aku di masa hadapan kerana bank tersebut boleh dikatakan memiliki hampir kesemua repayment history aku semenjak tahun 2005 baik dari segi penyata pinjaman perumahan, peribadi , ASB malah sehingga ke transaksi kad kredit aku, semuanya ada tercatat di dalam  computer system mereka. Sebenarnya dengan rekod-rekod inilah yang memudahkan urusan kelulusan pinjaman aku, ditambah lagi dengan himpunan tips-tips yang aku amalkan (seperti yang tercatat dalam ebook Tips Mudah Lulus aku), maka urusan memproses permohonan pinjaman aku selama ini tidak memerlukan masa yang lama untuk diluluskan. Thanks and congrats babe for the ‘lovely’ move.. hehehe.

AE : Bagi korang yang ingin mengetahui tips-tips yang aku amalkan ketika memohon pinjaman selama ini, jangan lupa untuk menempah ebook ke 4 aku dengan hanya menekan ‘cursor‘ anda di SINI.

6 Comments

  1. Pacifista September 22, 2011
    • abangensem September 22, 2011
  2. Miss Dior September 22, 2011
  3. chegu September 22, 2011
  4. eyriqazz September 22, 2011
  5. Abdullah Pantaier September 23, 2011

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge